Jaunumi

28. 10. 2019.

Pop-up eksperiments — pieņemot bezkontakta maksājumus, tirgotājs trīsreiz samazina rindas veikalā

Bezkontakta maksājumu kampaņas “Piik un gatavs” ietvaros veiktajā pop-up eksperimentā Maxima XXX veikalā stundas laikā iegūtie dati rāda, ka kasē, kurā pircēji norēķinājās ar bezkontakta maksājumu kartēm un ierīcēm, proti, bez PIN koda ievades, rinda samazinājās gandrīz trīs reizes, salīdzinot ar kasi, kurā norēķini notika ar parastajām norēķinu kartēm un skaidru naudu.

 

“Bezkontakta maksājumi ir moderns, drošs un ātrs norēķinu veids, un pircēji un tirgotāji Latvijā aizvien vairāk novērtē bezkontakta norēķinu priekšrocības. Salīdzinot ar iepriekšējā “Piik un gatavs” kampaņā veiktās aptaujas datiem, būtiski pieaudzis to aptaujas dalībnieku īpatsvars, kuri ikdienas pirkumiem lieto bezkontakta kartes (no 37 % 2018. gada septembrī līdz ≈ 60 % 2019. gada septembrī). Savukārt norēķinus telefonos un citās viedierīcēs ikdienā regulāri izmanto katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs. Šie dati apliecina, ka iedzīvotāji novērtē bezkontakta norēķinu sniegtās iespējas, tostarp ātrumu — bezkontakta maksājums notiek pāris sekundēs, un tas ir divreiz ātrāk, nekā maksājot ar parasto karti un trīsreiz ātrāk nekā ar skaidru naudu,” saka Jānis Brazovskis, Finanšu nozares asociācijas valdes loceklis.

 

“Mūsu uzņēmums aktīvi strādā pie tā, lai regulāri ieviestu dažādas inovācijas, kas atvieglo pircēju un darbinieku ikdienu. Sākot ar pašapkalpošanās kasu tehnoloģiju, kuras ieviešanā bijām pionieri Latvijā, preču derīgumu termiņu monitoringa digitalizāciju, kā arī, protams, bezkontakta karšu un ierīču norēķiniem, kas viesuši ievērojamas izmaiņas pircēju paradumos. Bezkontakta norēķini ar kartēm, viedtālruņiem, pulksteņiem un citām ierīcēm Maxima veikalos ir kļuvuši par ikdienu, un šobrīd ar bezkontakta kartēm tiek veikti aptuveni 1,5 miljoni maksājumu mēnesī. Ceram, ka informatīvā kampaņa aizvien vairāk Latvijas iedzīvotājus motivēs izmantot bezkontakta norēķinus ikdienas pirkumiem,” stāsta Mārtiņš Smilga, Maxima Latvija IT departamenta direktors.

 

Pop-up akcija Maxima XXX  veikalā (Maskavas ielā 257, t/c Akropole) norisinājās 24. oktobrī no plkst. 17.00 līdz 18.00, un tā organizēta Mastercard un Finanšu nozares asociācijas informatīvās kampaņas “Piik un gatavs” ietvaros.